سناریوهای اتاق فرار

سناریوهای اتاق فرار

تماس فوری

فروش تجهیزات اتاق فرار

اتاق فرار و تجهیزات اتاق فرار یک بازی یا سرگرمی ماجراجویانه و بسیار جذاب را به وجود می آورد که شرکت‌ کنندگان در بازی با شرکت در این بازی باید با استفاده از استراتژی‌ ها، نکات و سرنخ‌ ها، معماها و پازل را حل نمایند و بازی را به تمام کنند. در هر قسمت از این فضا معماهای مختلفی پنهان شده‌ اند که شرکت‌ کنندگان باید در مدت زمان مشخص آن‌ ها را بیابند و حل کنند. این بازی در فضاهای متفاوتی نظیر سلول‌ های زندان، کلبه دور افتاده، هتل، ایستگاه‌ های فضایی و رستوران طراحی می‌ گردد. به هر کدام از این فضاها نیز سناریوهای منحصر به فردی اختصاص داده شده است که هدف خاصی را دنبال می‌ کنند.

اتاق فرار یعنی چه؟

مثل همه بررسی‌ های دیگر، بهتر است از ابتدایی‌ ترین ویژگی این بازی یعنی سناریو و طراحی فضاها شروع کنیم. مجموعه فان سیدا با اتاق فرار قبلی خود یعنی راز که روی غرق کردن بازیکن ها در سناریویی باور پذیر و هماهنگ با معما ها وسواس خاصی دارد و نتیحه ی این وسواس را می توان در تمامی بخش ها دید.

تجهیزات-اتاق-فرار

سناریو «تنهایی» خود در مورد یک اتاق فرار است. یعنی در اینجا خبری از دستگیری یک قاتل، رمزگشایی از مرگ یک فرد یا سناریوهای این شکلی نیست. کلید یک اتاق فرار به دست شخصی نامعلوم می رسد و او از آن زمان هر شب کابوس‌ های وحشتناکی می‌ بیند و صداهای بلندی در سر خود می‌ شنود و او می‌ ترسد کلید را در اختیار کسی قرار دهد. وظیفه شما در بازی هم کمک کردن به این فرد و سر در آوردن از ماجرای این اتاق فرار است.

سناریو و تجهیزات اتاق فرار

نوشتن سناریو های جذاب، ساخت دکورهای بی‌ نظیر و اضافه کردن المان ترس (به شرط عدم زیاده‌ روی) همگی تا حد قابل توجهی روی کیفیت نهایی یک اسکیپ روم و خلاقانه‌ تر شدنش کمک می‌ کنند بدون شک یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم سناریو می‌ باشد. طبیعی است که اگر یک سناریو به بهترین شکل ممکن طراحی شده باشد، قطعا از بازی نهایت لذت را خواهید برد.

بنابراین لازم است در انتخاب سناریو نهایت دقت خود را به کار گیرید تا بتوانید بهترین و قوی‌ ترین سناریو را انتخاب کنید. توصیه می‌ کنیم با توجه به نظرات دیگران یک سناریو پیچیده انتخاب کنید تا شما را به اوج لذت و هیجان برساند. سناریوها در ژانرهای مختلف نظیر جنایی، ترسناک، فانتزی، معمایی و کارآگاهی نوشته می‌ شوند که شما می‌ توانید قبل از بازی ژانر مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

سناریوی اتاق فرار

تا به امروز سناریوهای مختلفی در این اتاق ها طراحی شده اند که تعدادی از آن ها مانند زامبی ها، خانه های خالی از سکنه، آزمایشگاه های علمی، زندان ها، دزدان دریایی، شکار گنج، گروگان گیری و آدم ربایی تقریبا در تمام کشورها مشترک است.

خیلی از آن ها از شخصیت های فیلم های ترسناک جهت هیجان بیشتر استفاده نموده اند. همانند شخصیت اصلی فیلم جن گیر، دختری با موهای بلند در فیلم حلقه و عروسک معروف آنابل و …

در بازی اتاق فرار و تجهیزات اتاق فرار مسئله تیم ورک بسیار حائز اهمیت می باشد تعداد نفرات جهت اجرای بازی بین ۶ یا ۸ نفر می باشند. که بسته به سناریو تعداد افرادی که می توان با آن ها بازی را انجام داد متفاوت است.

سناریو-های-اتاق-فرار

اهداف اتاق فرار

اتاق فرار و تجهیزات اتاق فرار با هدف افزایش کارگروهی، لذت گروهی و ایجاد همبستگی و حس همکاری در بین افراد گروه به وجود آمده است. بازیکنان بنا به شرایط و قوانین بازی در محیط بازی حضور می یابند. و با توجه به همین قوانین در زمان محدود و با تعداد راهنمایی های محدود سعی به حل معما می نمایند. و تلاش می کنند خود و سایر هم گروهی خود را از اتاق فرار فراری دهند. اتاق فرار این امکان را به مخاطبان می دهد ساعتی را به دور از دنیای مجاری و اینترنت باشند.

اتاق فرار هوشمند

در اسکیپ روم هوشمند علاوه بر تمرکز بر روی دکوراسیون زیبا و انتخاب معماهای جذاب یک سیستم کنترلی هوشمند می باشد که کل فضای بازی را تحت کنترل خواهد داشت و بازی طبق تایم لیدر طراحی شده پس از تشخیص حضور بازیکنان در هر مرحله و حل معمای آن اجرا می شود. هوشمند سازی علاوه بر افزایش چشمگیر کیفیت و جذابیت های بازی موجب می گردد.

مزایای هوشمند سازی اتاق فرار

این بازی را پس از مدتی با انجام اندک تغییر سخت افزاری و کد نویسی جدید بروز نمود. و مخاطبان بتوانند ادامه بازی را نیز در آینده دنبال نمایند. ( در واقع انتهای سناریوی هر بازی را باز گذاشته و به صورت سریالی بازی را در تایم های مشخص تغییر داد. جهت نگه داشتن مراجعین ) به علاوه با توجه به ماهیت الکترونیکی این بازی به راحتی می توان از سناریوهای ترکیبی نیز استفاده نمود. همینطور اینکه در اسکیپ روم های هوشمند از هیچ نوع قفلی که رایج در تمام اتاق فرار ها می باشد. استفاده نمی شود و کاملا به صورت سنسوریک می باشد.

محصولات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

EnglishIran