قوانین بازی اتاق فرار

قوانین بازی اتاق فرار

شرایط بازی اتاق فرار

در بازی اتاق فرار قبل از انتخاب مجموعه باید ژانر مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس به بررسی جذابیت سناریوهای هر یک از مجموعه ها بپردازید؛ چرا که هر یک از مجموعه های اتاق فرار سناریوهای مختلفی برای هر ژانر طراحی و پیاده سازی می کنند. در حین انتخاب سناریو و مجموعه باید تعداد افرادی که قصد همراهی شما در این بازی را دارند، در نظر بگیرید. علاوه بر این به فاکتورهای دیگری هم باید توجه داشته باشید که برخی از آنها به صورت کلی و عمومی در همه مجموعه های اتاق فرار به کار گرفته می شود.

از جمله نکات عمومی که باید رعایت کنید، می توان به مواردی همچون ممنوعیت به همراه داشتن هر گونه وسایل اضافی، حضور به موقع در محل مورد نظر، دست نزدن به وسایلی که علامت ممنوع روی آنها درج شده، اشاره کرد.

علاوه بر رعایت نکات عمومی به کلیه جزئیاتی که مجموعه مورد نظر تعیین کرده نیز باید توجه کنید، در ادامه به برخی از مهمترین فاکتورها و قوانین بازی در اتاق فرار اشاره شده است.

اتاق فرار

قوانین و مقررات بازی اتاق فرار

طبق دستورالعمل اداره اماکن و مجمع بازی های فیزیکی برای مجموعه های اتاق فرار قوانینی وجود دارد که رعایت آن برای بازیکنان و مجموعه الزامی است. تعدادی از این قوانین به شرح زیر میباشند:

  1. سعی کنید حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع سانس در مجموعه حاضر شوید، عدم حضور به موقع باعث از دست رفتن زمان بازی شما می شود.
  2. اگر بیماری قلبی و یا مشکلات عصبی دارید باید بدانید که ورود به اتاق فرارهای ترسناک برای شما و افراد زیر ۱۷ سال ممنوع است.
  3. به محدودیت سنی، تعداد نفرات و سایر شرایط هر بازی توجه کنید. مسئولیت عدم توجه به این موارد بر عهده بازیکنان است.
  4. قبل از ورود به بازی کلیه وسایل الکترونیکی، سوییچ، کیف و… از شما دریافت و در کمد قفل دار نگهداری  می شود. لطفاً تا حد امکان از همراه داشتن هر گونه وسیله اضافی خودداری نمایید.
  5. معماها و قفل ها در اتاق های فرار همه فکری هستند، نیازی به وارد کردن فشار و ضربه نیست! مسئولیت هر گونه آسیب و خسارت عمدی به وسائل و دکورمجموعه  بر عهده بازیکنان است.
  6. لطفا از شوخی های فیزیکی در طی بازی خودداری کنید.
همه چیز درباره عینک های سه بعدی
بیشتر بخوانید

نکاتی که در مورد اتاق فرار باید بدانید

  • در بازی‌های کلبه وحشت و سبک روانی، معمولا دست و پای شما را می‌بندند. به همین دلیل اگر فوبیای بسته شدن دست و پا را دارید، به هیچ وجه در این بازی شرکت نکنید.
  • در برخی مراحل بازی اتاق فرار ممکن است شما را در تاریکی محض قرار دهند. به همین دلیل اگر از تاریکی محض هراس دارید، در این بازی اتاق فرار شرکت نکنید.
  • در بسیاری از اتاق فرارها، شما را در یک مکان کوچک قرار می‌دهند. به همین دلیل اگر از فضاهای تنگ و کوچک هراس دارید، در این بازی شرکت نکنید.
  • نگران لمس فیزیکی نباشید. چه خانم‌ها چه آقایان در این بازی به هیچ وجه لمس نمی‌شود.
  • بازی اتاق فرار تنها برای افراد بالای ۱۵ سال طراحی شده. البته بازی کلبه وحشت و روانی تنها برای افراد بالای ۱۸ سال مجاز است. البته اگر والدین در کنار آنها باشند، تا ۱۶ سال نیز می‌توانند در این بازی شرکت کنند.
  • اگر همراه خود قصد دارید یک کودک ۱۰ ساله بیاورید، مشکلی ندارد، اما کودکان به تنهایی نمی‌توانند شرکت کنند.
  • حتما ۱۵ دقیقه پیش از شروع بازی داخل سالن باشید.
  • در هر لحظه از بازی می‌توانید انصراف دهید. اما انصراف به منزله پایان بازی خواهد بود و تیم شما نیز بازنده اعلام می‌شود.
محصولات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

EnglishIran